تدعيم الانشطة المدرسية لتنمية قيم الولاء الوطني لدي التلاميذ باستخدام نموذج لعب الدور في خدمة الجماعة

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية جامعة الازهر بتفهنا الاشراف

المستخلص

 
Research summary titled
Directing the school activities system to enhance the values ​​of national loyalty by preserving public properties using the role-playing model in the way of working with groups
Prepare
Education represents the basic foundation upon which every society is based, as it is considered an entry into the future. Therefore, governments pay great attention to education, as it is the basis of its renaissance and progress.
The school is one of the most important institutions in society, as it occupies a leading position in all countries, and it aims to prepare good individuals who work to promote the values ​​and principles of society, and to prepare a generation capable of facing emerging issues and problems capable of bearing responsibility.
The issue of loyalty to the homeland is one of the most important issues that must be borne by every member of the country, and this requires the presence of a school leadership capable of developing the system to direct its students to preserve public property in the school. And by using role-playing in the way of working with groups to achieve national belonging through organizing and coordinating roles to preserve public school property.
Keywords / school activities - national loyalty - school property - role playing
 
 
ملخص
يمثل التعليم الركيزة الأساسية التي يستند عليها كل مجتمع, حيث يعد بمثابة الدخول الى المستقبل لذا تهتم الحكومات اهتماما بالغا بالتعليم فهو أساس نهضتها وتقدمها
والمدرسة من أهم المؤسسات في المجتمع فهي تحتل مكانة الصدارة في جميع الدول وهي تهدف الى إعداد أفراد صالحين يعملون على تعزيز قيم المجتمع ومبادئه, وإعداد جيل قادر على مواجهة القضايا والمشكلات المستجدة قادرا على تحمل المسئولية .
وقضية الولاء للوطن تعد من أهم القضايا الواجبة على عاتق كل فرد من أفراد الوطن ويتطلب هذا الأمر وجود قيادة مدرسية قادرة على تطوير النظام لتوجيه طلابها بالمحافظة على الممتلكات العامة بالمدرسة. وذلك باستخدام لعب الدور في طريقة العمل مع الجماعات لتحقيق الانتماء الوطني من خلال تنظيم وتنسيق الأدوار للمحافظة على الممتلكات المدرسية العامة.
الكلمات المفتاحية/ الانشطة المدرسية- الولاء الوطني- الممتلكات المدرسية- لعب الدور